שיעור 3: איך להעביר מסר שיווקי?
רוב העסקים הקטנים מבולבלים לגבי המסר השיווקי שעליהם להעביר ללקוחותיהם. חלק חושבים שמדובר בלוגו שלהם ואחרים שמדובר בנסיון התעסוקתי ובפרסים שזכו. אחרים חושבים שמדובר בחזון של העסק. למעשה – הם כולם טועים.
הסוד של יצירת מסר שיווקי יעיל
המסר השיווקי הוא מה שתופס את תשומת הלב של הלקוח הפוטנציאלי שלך, ומעביר לו את הדרכים השונות בהן השירות או המוצר שלך יפתרו לו את הבעיות. המסר מעביר מדוע על הלקוח לבטוח בך, ומדוע עליו לבחור בעסק שלך ולא בשום עסק אחר כדי למצוא פתרון לבעיותיו.
המסר השיווקי צריך לדבר ללקוח הפוטנציאלי, ואת זה עושים בכך שנוגעים בנקודות הרגישות והרגשיות של הלקוח. במדריך זה נסקור 5 דרכים להעביר מסר שיווקי מוצלח כזה.
1. זהה את קהל היעד שלך
בשלב הראשון עליך לשאול את עצמך: "מיהו קהל היעד שלי?" ברגע שצמצמת את קהל היעד שלך יהיה לך הרבה יותר קל לשווק אליהם באופן ספציפי.
לכל עסק מצליח ישנו קהל יעד מוגדר, בין אם מדובר על מכבסה או משרד עורכי דין. למכבסה זה יכול להיות הלקוחות ללא מכונת כביסה ברדיוס של 2 קילומטר, לשם ההמחשה.
2. זהה בעיות של קהל היעד שלך
שאל את עצמך: "מה הבעיות הקשורות לעסק שלי בהן נתקל קהל היעד שלי, ואיך הם מרגישים לגבי בעיות אלו?"
לכל קהל יעד יש תסכולים וכאבים אישיים. המסר השיווקי מתלבש על תסכולים אלו, ומוצא להם מזור. זכור את המשפט: "לאנשים לא איכפת ממך, עד שהם יודעים שלך איכפת מהם". המכבסה בדוגמה יכולה לזהות את התסכול של הכובסים הצעירים שנאלצים לסחוב את הכביסה לאמא, ולבנות מסר שיווקי משעשע על סטודנט שמחליט להתנתק מכבלי ההורים בכך שנהנה בפעם הראשונה משירותי המכבסה, ושם כמובן שהוא פוגש את אהובת ליבו.
3. הצג את הפתרון שלך לקהל היעד
בדוגמה שעברה כבר הצענו את הפתרון. כדאי להציע פתרון פשוט ויעיל לבעיה של קהל היעד. אותו קהל פוטנציאלי של מכבסה לא יגיע לעולם למכבסה אלא אם ירגיש צורך אמיתי בכך. לכן צריך שהמסר השיווקי יציג בפניו מגוון של סיבות בגללן כדאי לו לבקר במכבסה.
4. הצג מקרים לדוגמה של אנשים שנפתרו בעיותיהם
אם נחזור לדוגמת המכבסה, אפשר לתאר לבסוף שהסטודנט הצעיר פוגש במכבסה עוד צעירים כמוהו שגם הם התנתקו מההורים, החלו להשתמש בשירותי המכבסה, וכעת יש להם הרבה יותר זמן ללמוד. אפשר למצוא עוד סוגים שונים של לקוחות שהתנסו בשירות ונהנו ולהציע אותם.
אנשים יאמינו למוצר שלך אם הם יראו אנשים שדומים להם שממליצים על השירות. בשלב זה אפשר לצטט גם לקוחות קיימים ממליצים.
5. בדל את עצמך ממתחרים וספר על היתרונות הייחודיים שלך
שאל את עצמך: "במה אני שונה מהמתחרים?" את היתרון היחסי הזה, גם אם הוא מינורי, תצטרך להעביר במסר השיווקי.
טעות נפוצה וחמורה בהעברת מסר שיווקי
לתאר את "מה שהעסק עושה" במקום את "למה זה טוב בשבילך". הלקוח הפוטנציאלי מעדיף לשמוע למה זה טוב בשבילו ולא תאור משעמם של מה שאתה עושה.
מסקנה
במדריך זה העברנו לך את השלבים בדרך להעברת מסר שיווקי. זה מתחיל בלהבין את הלקוח שלך, על רצונותיו ופחדיו. כעת יש ליצור מסר שיווקי שיגע ברצונות אלו. כך תוכל ללכוד את תשומת הלב של הלקוח בהצלחה.
תן ליועצי הלימודים שלנו לחזור אליך