שיעור 5: איך עושים אבחון ארגוני?
מהו אבחון ארגוני?
באבחון ארגוני אנו נכנסית לארגון, אוספים מידע מהעובדים ומנתונים, ונותנים משוב על תיקון הליקויים במערכות ובארגון. האבחון הארגוני נועד בראש ובראשונה לקבוע האם הארגון דורש שינוי.
איך מאבחנים?
1. צפייה בארגון בצורה מלאה
באבחון של הארגון נצפה בעובדים, בסביבה, בקבוצות הפנים ובקבוצות מחוץ לארגון, כדי לבחון את כלל הסביבה הארגונית.
2. התמודדות עם התנגדות לשינוי
כחלק מעבודתו של היועץ הארגוני, הוא נדרש להתמודד עם התנגדויות לשינויים שהוא מציע. לעתים אף הנוכחות שלו והאבחון שלו יזכו להתנגדות.
3. קבלת סמכות של היועץ הארגוני
בכל עבודה של יועץ ארגוני, עליו לעמוד על קבלה של אחריות מוגדרת במסגרת תפקידו. כך הוא יכול להבטיח שלא יערערו את סמכותו באמצע התהליך.
4. אבחון ארגוני כתהליך מעגלי (recursive)
אבחון ארגוני נעשה בשלושה שלבים: כניסה, איסוף נתונים ומשוב. זהו תהליך מעגלי החוזר על עצמו.
5. הסקת מסקנות
בסוף האבחון על היועץ הארגוני להשתמש בכלים שערך כדי להסיק את המסקנות הנדרשות באותו ארגון.
תן ליועצי הלימודים שלנו לחזור אליך