שיעור 3: ניהול קונפליקטים

שיעור 3: ניהול קונפליקטים

שנייה לפני שהויכוח הופך לסכסוך ממושך, אפשר לעצור שנייה ולהשתמש בכמה טכניקות של תקשורת בינאישית כדי להירגע ולהשלים.

רוצים לדעת איך לעצור ויכוח לפני שהוא הופך לקונפליקט רציני ולריב? הכל בסדר עד שמישהו נעלב. עקוב אחר הצעדים הבאים כדי למנוע ריבים מיותרים:

מה צריך?

תרגילי נשימה, תרגילי הרגעה, כנות וסבלנות.

1. תרגל נשימה והרגעה כשהויכוח רק מתחיל

ברגע שהטונים גבוהים עצור רגע, ועקוב אחר הנשימה שלך. קח נשימה ארוכה, ותרגיש איפה ממוקם המתח בגוף שלך. המתן דקה עם עוד נשימות עמוקות, ושים לב אם המתח שינה מיקום או עוצמה. בתוך 2 דקות אתה יכול לצפות שרמת המתח ירד והקונפליקט ימנע.

2. אמור למי שאתה מתווכח עימו שאתה רוצה להבין אותו

התחל את המשפט: “אני מבין שאתה כועס כי לא סידרתי את החדר”, או משפט בסגנון זה. כך הצד השני יבין שהכוונה שלך היא למנוע ויכוח.

3. הקשב לצד השני, וחזור אחרי מה שהם אומרים

תוכל להשתמש במשפט: “מה שאתה בעצם אומר זה שהכעיס אותך כשהגעתי מאוחר”. נסה לחזור בדיוק אחרי אותו הניסוח של הצד השני.
ההקשבה מראה לצד השני שאתה לא נעול על הצד שלך ואתה קשוב לצרכי האחר.

4. שאל שאלות פתוחות ועודד את הצד השני לדבר על הצרכים שלו

שאלה לא טובה: “אתה מבין שאתה מעצבן אותי?”
שאלה טובה: “מה הסיבה לדעתך שאנחנו תמיד רבים על הנושא הזה?” או “עד כמה חשוב לך שאני אגיע בזמן, ולמה?”

5. הבע בברור את הצרכים שלך

כנות משחקת תפקיד מאוד חשוב כאן. הישאר רגוע בזמן שאתה עושה את זה.

6. אל תזכיר ריבים ומעשים שקרו בעבר

התמקד אך ורק בכאן ובעכשיו.

יש לך שאלה? רוצה לדעת עוד? זה המקום לשאלות