שיעור 1: איך עושים מדיטציה?

שיעור 1: איך עושים מדיטציה?

זה הזמן ללמוד לעשות מדיטציה, במדריך פשוט וקל. כל אחד יכול ללמוד מדיטציה, כל מה שצריך זה להקשיב למדריך ולהיות מסוגלים לבצע את התרגול במשך לפחות 5 דקות ביום. נסו זאת ותגלו שתוך שבוע חייכם השתפרו פלאים.

ללמוד לעשות מדיטציה

הדבר החשוב ביותר למדיטציה זו היציבה. חשוב לעשות מדיטציה בישיבה ישרה. אפשר לעשות מדיטציה בכל מקום בישיבה. שבו בנוחות. רגליים משוכלות בישיבה מזרחית. עיצמו עיניים. הפסיקו את המחשבות. פשוט הרגעו. הרגעו לחלוטין. כשאנו משכלים רגליים האנרגיה עוברת בכל הגוף. העיניים צריכות להיות עצומות. צריך להפסיק כל מנטרות. כשהגוף נרגע, המודעות מתחילה לטפס. יש כל הזמן מחשבות שמגיעות למודעות. כל פעם שמגיעה מחשבה אנו מקבלים שאלות. כדי להתעלות על השכל יש לשים לב לנשימה. קשב ותשומת לב הינם הטבע של העצמי. תנשמו באופן טבעי, תנו לשאיפה ולנשיפה לקרות מעצמם, פשוט עקבו אחר הנשימה הטבעית. זהו המפתח למדיטציה.

ההיסטוריה של המדיטציה

מדיטציה (Meditation) היא טכניקת מדיטציה אשר הוצגה לראשונה בשנת 1955 על ידי מהרישי מהש יוגי, תלמידו של ברהמננדה סרסווטי. הקמת המדיטציה – בשנת 1953 יצא מהש יוגי להתבודדות בת שנתיים בהימלאיה במטרה למצוא צורת מדיטציה פשוטה שכל אחד יוכל ללמוד. בשנת 1957 הכריז מהרישי על הקמתה הרשמית של תנועת המדיטציה. ב 1972 החל המהרישי בהוצאתה לפועל של "תוכניתו העולמית" – הקמת מרכזים לתרגול השיטה בפריסה עולמית, כך שעל כל מיליון איש יוקם מרכז רוחני (בתקופה זו הצריך הדבר כ-3,600 מרכזים רוחניים). כל אחד מהמרכזים נועד להכשיר כאלף מורים על מנת שלכל אלף איש באוכלוסיית העולם יהיה מורה.

כיצד מתרגלים מדיטציה?

כיצד מתרגלים מדיטציה ? התרגול אורך 20 דקות פעמיים ביום בישיבה תוך עצימת עיניים. באמצעות הגייה מחשבתית חוזרת ונשנית של מנטרה – צליל חסר משמעות אשר ניתן לתלמיד באופן אישי על ידי המורה – מגיע המתרגל למצב המדיטטיבי הרצוי. תרומות של השיטה – מדיטציה עוזרת לשיפור הריכוז ויכולות הלמידה. אפקט מהרישי – תרגול קבוצתי של הטכניקות המתקדמות – טכניקות הסידהי אמור להשפיע על הסביבה בדרכים לא מוסברות.

איך להירגע ב-5 דקות?

איך להירגע ב-5 דקות?

איך לעשות מדיטציה?

איך לעשות מדיטציה?

יש לך שאלה? רוצה לדעת עוד? זה המקום לשאלות