שיעור 1: יוגה לעומת פילאטיס

שיעור 1: יוגה לעומת פילאטיס

מתלבטים בין יוגה ופילאטיס? במדריך זה נשווה את שתי השיטות לפי מדדים של חיזוק הגוף, חיטוב הגוף, הורדה במשקל ועוד.

אז מה ההבדל בין יוגה לפילאטיס ומה עדיף לתרגל?

  • שניהם עובדים על הקשר בין הגוף והנפש, בעזרת תרגילים שונים שמאתגרים אותנו. יוגה ופילאטיס הם כמו אחים, עם דמיון רב. הכי מומלץ לתרגל גם יוגה וגם פילאטיס.
  • היוגה מתמקדת ביותר תנוחות עמידה.
  • פילאטיס עובד הרבה על חיזוק של עמוד השדרה.
  • יוגה מהודו ויש לה אלמנט רוחני.
  • פילאטיס פותחה בגרמניה בתחילת המאה ה-20 והיא קשורה להשרדות. היא פותחה כדי להתמודד עם מחלות וכדי לחזק את הגוף.

כעת נפרק את האימון של היוגה אל מול האימון של הפילאטיס ונבין כיצד לבחור את התרגול הכי מתאים. בשנים האחרונות, בוצעו מספר מחקרים שנועדו לבחון על היתרונות והחסרונות של תרגול יוגה אל מול פילאטיס. להלן הממצאים.

יוגה ופילאטיס לבריאות הלב

יוגה: להאטה יוגה אין הרבה יתרון לסיבולת לב ריאה, אולם לאשטאנגה יש יתרון משמעותי לבריאות הלב, משום שהלב פועל במאמץ בדומה לאימון אירובי.

פילאטיס: התרגול איננו עוזר באופן משמעותי לשיפור תפקוד הלב. רק ברמות המתקדמות של אימון פילאטיס ישנה עבודה באינטנסיביות גבוהה שיכולה להעלות את קצב הלב.

יוגה ופילאטיס להרזיה והורדה במשקל

יוגה: תרגול של 50 דקות של יוגה ישרוף כ-145 קלוריות. אשטאנגה יוגה בתרגול דומה תשרוף 250 קלוריות. היוגה פחות יעילה בהורדת משקל מאשר ריצה, משום שריצה של 50 דקות שורפת כ-550 קלוריות. למרות זאת, מחקר אחד מצא כי אנשים שתרגלו יוגה באופן קבוע עלו פחות במשקל בגיל העמידה מאשר אנשים שלא תרגלו יוגה.

פילאטיס: אימון של 50 דקות למתחילים ישרוף כ-175 קלוריות. אימון למתקדמים, בין 255-375 קלוריות.  שימו לב שכדי להוריד במשקל יש צורך באימון מתקדם למשך לפחות 40 דקות, 4 פעמים בשבוע.

יוגה מול פילאטיס לחיזוק הגוף ולגמישות

יוגה: במחקר שהתפרסם לאחרונה, לאחר 8 שבועות של תרגול יוגה 3 פעמים בשבוע, המשתתפים שיפרו את הגמישות הגופנית הכללית שלהם ב-24 אחוז. במבחן של כוח, הם הצליחו להשיג שיפור של 6 שכיבות סמיכה ו-14 כפיפות בטן.

פילאטיס: הפילאטיס הוא הכי יעיל בחיזוק שרירי הבטן, ועוזר גם למיצוק ולחיטוב הגוף. התרגול טוב גם לשיפור הגמישות בגב, באגן ובירכיים.

מה בונה יותר שרירים, ומה מרזה יותר?

הדרישה מאימון גופני משתנה בדרך כלל בין גברים ונשים. למרות שזו הכללה, גברים נוטים לרצות לפתח שרירים ונשים לרזות. ליוגה יש יתרון ברור בבניית שרירים, ומי שמתרגל באופן קבוע בונה לעצמו גוף שרירי ויפיפה. התרגול של יוגה עדיף לפי דעת כותב זה על תרגול בחדר כושר, משום לא משיגים גוף מנופח באופן לא טבעי, אלא גוף מחוטב ויפה יותר, בדומה לאימון של שחייה. לפילאטיס יש יתרון בחיטוב חלקים מסויימים של הגוף, ולכן אם רוצים להוריד במשקל באזור מסויים יתכן שלאימון זה יהיה יתרון.

עוד יתרונות

יוגה: התרגול עוזר להגיע לרוגע ושקט פנימי. יוגה עוזרת להוריד את הורמון הלחץ קורטיזול, גם אחרי אימון אחד. היוגה טובה מאוד לגיל הבלות, והיא מסוגלת להוריד ב-30 אחוז את גלי החום. בנוסף היא עוזרת לכאבי גב, כאבי פרקים ודלקות פרקים.

פילאטיס: התרגול לא יאריך את השרירים שלך, אבל יחזק את שרירי הבטן והגב. הפילאטיס ישפר את היציבה שלך, ולכן הוא מאוד מומלץ למי שיש לו עקמת.

עדיין מתלבט?
תן ליועצי הלימודים שלנו לחזור אליך

קבל מידע על קורס מדריכי פילאטיס

למידע על קורס מדריכי פילאטיס
1
מלא את הפרטים ונציג לימודים יחזור אליך עם מידע על קורס מדריכי פילאטיס, חינם וללא התחייבות!
2
בחר מוסדות לימוד
3

אנו מכבדים את פרטיותך | בכפוף לתקנון האתר

שיעור 1: יוגה לעומת פילאטיס: שאלות ותשובות

 ליסה פולבר ליסה פולבר

שלום, אפשר לדעת אם יש קורסים פילאטיס לילדים? הייתי רוצה לעבוד עם ילדים.
לא ידוע לנו על קורס ספציפי כזה. ככל הידוע לנו – לימודי הוראת פילאטיס מתאימים לכל הגילאים.

15 בנובמבר 2017
 רוני רוני

שלום. אני גרה בחו”ל ומעוניינת בהכשרה של מדריכת פילאטיס. יש לי תעודה של מאמנת כושר מוינגיט. אשמח לדעת האם יש אופציה אונליין או דרך סקייפ. קורס פרטי. לא משנה העלות, תודה רבה.
איננו משווקים או מספקים מידע על קורסים מקוונים. נסי לבצע חיפוש בגוגל באנגלית.

28 באוגוסט 2017
יש לך שאלה? רוצה לדעת עוד? זה המקום לשאלות

קבל מידע על קורס מדריכי פילאטיס
מלא פרטים לקבלת מידע מנציג טלפוני חינם וללא התחייבות!
בחר מוסדות לימוד

אנו מכבדים את פרטיותך | בכפוף לתקנון האתר