שיעור 1: טכניקות מכירה
שחק אותה קשה להשגה
טכניקה זו היא עם סיכון מסויים, אבל היתרון הוא שעל ידי כך אתה גורם למפרסם לרדוף אחריך. בדוגמה מ-"מדמן" רואים איך דון דרייפר משיג את הלקוח דווקא על ידי דחייתו.
תלהיב את הלקוח
בדוגמה זו דון סוחף אחריו את הלקוח בעזרת שימוש בסיפור אישי, והתלהבות פנימית.
תמצא סיסמא קליטה
Lucky strike is toasted! אין כמו סיסמא פשוטה וקלילה כדי לשמור את המותג שלך בראש של הלקוח, ודון מדגים בצורה מדהימה כיצד פשטות עדיפה על הסברים מסובכים. הוא משתמש במשפט מוחשי שמאוד קל לדמיין כדי להפוך סיגריה מסרטנת למוצר נחשק.
תתעלם, תתעלם ושוב תתעלם
בסצנה זו דון מאמץ את הגישה הרווחת בקרב מונופולים בישראל: תתעלם מהבעיה. מטוס התרסק? תתעלם. יש חרם צרכנים? תתעלם. עורכים הפגנה נגד המותג שלך? תוציא מבצע חצי חינם יום לאחר מכן.
תשיג לקוחות, גם אם הם לא רוצים להיות לקוחות שלך
זוהי הסצנה האהובה עלינו ממד מן. הגאונות שלה - דון פונה לחברה שיש לה משרד פרסום, והוא עדיין מנסה להשיג את החברה, בכוח. הוא משכנע אותם שחברת הפרסום שלהם לא תעניק להם מה שהחברה שלו תעניק להם.