שיעור 5: ניהול משברים תקשורתיים

שיעור 5: ניהול משברים תקשורתיים

איך אפשר לנהל משברים תקשורתיים בהצלחה? כיום חברות הן לרוב חסרות מודעות כלל לכוח ההרס של משברים תקשורתיים, ובמדריך זה אנו מנסים להתחיל תהליך של חינוך למודעות לנושא.

1. מהו משבר תקשורתי?

משבר תקשורתי הוא אירוע לא מתוכנן שעלול לגרום לנזק במוניטין ובשם של הארגון. יתכן שאירוע זה ישפיע על תפיסת האיכות של המוצרים והשירותים של הארגון, או יעיד על פגיעה בבריאות או ברווחה של לקוחות הארגון, או על פגיעה בקהילה כלשהי.

2. מהי הטעות הנפוצה של הארגון?

אוטומטית להכחיש, להדחיק, למנוע תגובה, לשקר ולא לקבל בשום אופן שאירע משבר. הצעד הראשון לניהול משבר תקשורתי הוא להכיר בכך שיש משבר ולהבין אותו לעומקו.

3. איך קורה משבר?

אם ניקח את הדוגמה של חרם הקוטג’, החרם נוצר בצורה די רנדומלית. עיתונאי או בלוגר מחליט לפרסם מאמר שמשווה מחירים בארץ מול חו”ל, וסוחף אחריו מאות אלפי אנשים זועמים. כיום עם הויראליות של פייסבוק, משברים כאלו נוטים להתרחש יותר ויותר.

4. מה עושים?

אפשר לנקוט מספר פעולות לפתרון של משברים תקשורתיים. חשוב לענות בפרק זמן קצר של בין 6-72 שעות לאחר האירוע.

  • מכחישים – מביאים עובדות המוכיחות שהנתונים לא נכונים, ושאין סיבה אמיתית למשבר. אפשר להיעזר במומחים כדי להוכיח לציבור שמדובר בבלוף ולא במשבר.
  • לוקחים אחריות – מודים שנעשו טעויות ומבטיחים לשינוי המצב בעתיד. דוגמה לכך היא כשעיריית תל אביב הודתה בטעות של הרכב שנגרר לאחר שפקחים סימנו מסביבו סימון נכה.

 

עדיין מתלבט?
תן ליועצי הלימודים שלנו לחזור אליך

קבל מידע על קורס יחסי ציבור

למידע על קורס יחסי ציבור
1
מלא את הפרטים ונציג לימודים יחזור אליך עם מידע על קורס יחסי ציבור, חינם וללא התחייבות!
2
בחר מוסדות לימוד
3

אנו מכבדים את פרטיותך | בכפוף לתקנון האתר
יש לך שאלה? רוצה לדעת עוד? זה המקום לשאלות

קבל מידע על קורס יחסי ציבור
מלא פרטים לקבלת מידע מנציג טלפוני חינם וללא התחייבות!
בחר מוסדות לימוד

אנו מכבדים את פרטיותך | בכפוף לתקנון האתר