שיעור 3: איך למתג את עצמך?

שיעור 3: איך למתג את עצמך?

משפט ידוע אומר שרושם ראשוני נקבע בתוך 10 שניות לאחר המפגש הראשוני. בין אם אתם מפרסמים עסק, מוצר או את עצמכם, רוב הסיכויים שאסטרטגיית מיתוג תעזור לכם להעביר את המסר שאתם רוצים לקהל היעד שלכם. איך ממתגים בצורה יעילה?

שלב 1 – לדאוג לאמצעי הפרסום הבסיסיים

הסרטון מדגים כמה דרכים למיתוג עצמי:

  • לפרסם הרבה מאמרים באתרי מאמרים
  • לפרסם בפייסבוק ובקפה דה מרקר
  • לבנות אתר אינטרנט

עסקים שונים נסמכים על רשת האינטרנט כדי ליצור את המיתוג הנכון בפרק הזמן הקצר ביותר. הקהילה באינטרנט קובעת מאוד מהר מי יצליח ומי יכשל, ולכן ההשקעה באינטרנט במיתוג הנכון היא קריטית להצלחה. לפני שאתם פותחים את הפייסבוק או את הבלוג והאתר, נסו לרשום מראש מה המסר שאתם מנסים להעביר. בנוסף נסו לאפיין לוגו, פונט ואפילו ג’ינגל שיאפיין אתכם.

שלב 2 – למתג את העסק לקהל הנכון

כיום שופטים אותנו לא על פי הבגדים שאנו לובשים, או הרכב שבבעלותנו. כיום רוב הצופים בנו רואים אותנו באמצעים דיגיטליים, ברשתות חברתיות כמו הפייסבוק. מקצועני מיתוג יודעים שכאשר קוראים את הפרופיל שלהם, אפילו באתר לשיתוף מוזיקה כמו Serendip, הרושם הראשוני יכול להתרחש ולהתבסס על מידע שלא חשבנו בכלל שמועבר מהפרופיל שלנו.
מספיקה תמונת פרופיל לא מתאימה כדי לחתום את הגולל ולחרוץ את דיננו בעיני הקהל. הדבר נכון אף יותר לעסקים קטנים, שנסמכים בעיקר על הבאז שהם מייצרים ברשת. עסקים רבים מבינים שאיך שהם מציגים את עצמם חשוב לא פחות מאיכות המוצרים שלהם.

שלב 3 – לגרום לשיתוף פעולה בין בעלי המקצוע המשווקים

אחד הכללים החשובים ביותר שיודעים אנשי יחסי ציבור הוא שמיתוג קורה כאשר כל אנשי המקצוע פועלים יחד. נאמר שאנו מפרסמים מותג אופנה, כיצד כלל זה בא לידי ביטוי? מותג אופנה שיצליח במשימתו יגרום לכל הגורמים העובדים איתו להבין את המסר שהוא רוצה להעביר, למשל מותג שפונה להיפסטרים. כך יצטרכו הצלמים, אנשי התאורה, מקדמי האתרים, מנהלי הרשתות החברתיות, משרד הפרסום, ואף המוכרים בחנות להבין את מטרת המותג ולהעביר אותו. תיאום שכזה איננו פשוט ובדרך כלל דורש הכנה מוקדמת.

שלב 4 – להכיר את ה-Power Users

קשה להגדיר תכונות של פאוור יוזרס, או משתמשים חזקים (?), אבל אפשר לזהות אותם בקלות. בפייסבוק למשל, הם מתקרבים או עוברים את מכסת החברים המקסימלית של 5,000 חברים. בנוסף, כל סטטוס שלהם מוביל לאינספור תגובות ולייקים, גם אם הסטטוס לא שנון במיוחד. משתמשים אלו בעלי מיתוג בעצמם, ונחשבים “מבינים” בתחום זה או אחר בו הם עוסקים. אפשר ליצור קשר עם הפאוור יוזרס בצורה ישירה, על ידי התכתבות פשוטה, או לנסות להתערבב איתם באירוע אמיתי או וירטואלי כלשהו.

שלב 5 – מיתוג מתקדם, או: “כל דבר מגניב שקשור לעסק”

העסק שלך פתח אפליקציה? אתה מעביר הרצאה מעניינת? כיום המיתוג איננו עוסק רק סביב העסק, אלא יותר סביב אירועים חדשים ומוצרים חדשים ששייכים למותג שלך. אפשר להיעזר במאפיינים אלו כדי לחזק את המותג שלך, והיופי הוא שחיזוק האירוע או המוצר יתרום בתורו לחיזוק נוסף של המותג. כך נוצר מעגל קסמים חיובי שדוחף את העסק שלך קדימה דרך הפעילות שלך בעסק.

עדיין מתלבט?
תן ליועצי הלימודים שלנו לחזור אליך

קבל מידע על קורס יחסי ציבור

למידע על קורס יחסי ציבור
1
מלא את הפרטים ונציג לימודים יחזור אליך עם מידע על קורס יחסי ציבור, חינם וללא התחייבות!
2
בחר מוסדות לימוד
3

אנו מכבדים את פרטיותך | בכפוף לתקנון האתר
יש לך שאלה? רוצה לדעת עוד? זה המקום לשאלות

קבל מידע על קורס יחסי ציבור
מלא פרטים לקבלת מידע מנציג טלפוני חינם וללא התחייבות!
בחר מוסדות לימוד

אנו מכבדים את פרטיותך | בכפוף לתקנון האתר