שיעור 3: איך לאכול בריא יותר ב-4 צעדים פשוטים

שיעור 3: איך לאכול בריא יותר ב-4 צעדים פשוטים

כולנו רוצים לאכול בריא, אבל מעטים מביננו מתמידים בתזונה בריאה ועשירה במרכיבים מזינים. במדריך זה תלמדו מספר טיפים, שיתכן שלא הכרתם, שיעזרו לכם לאכול בריא יותר בצורה משמעותית. אלו הם הצעדים החשובים ביותר שכדאי לקחת אם רוצים לשנות את התזונה. אנו מקווים שמאמר זה יעניק השראה לאנשים רבים ככל האפשר להכיר טוב יותר את המזון שאנו מכניסים לגופנו.

שלב 1: הימנעו מאכילת מזונות עם שמנים מוקשים או עם שומן טראנס

לא תאמינו לכמה מאכלים ישנם שומנים מוקשים. מהם שומנים מוקשים? אלו הם שומנים שהוסיפו להם אטום של מימן כדי לתת להם עמידות רבה יותר. התהליך הופך את השומן, שבצורתו הטבעית הוא נוזלי, להיות מוקשה – ולכן השם שומן מוקשה. הבעיה עם שומנים אלו היא שמערכת העיכול שלנו לא יכולה לעכל אותם כמו שצריך, והם ממש הופכים לרעל בגוף שלנו. שומני טראנס גורמים למחלות לב ולסכרת ולעוד מחלות רבות. בנוסף הגוף אוגר את השומנים הללו בגוף.

אילו מזונות מכילים שומנים מוקשים? קודם כל לפני כל קנייה של מזון כדאי לבדוק את הרכיבים. חוץ מזה כדאי לנסות להימנע מלאכול בחוץ, ובטח לא לאכול מזון פאסט-פוד. בנוסף שומן מוקשה נמצא במרגרינה, בקרואסונים ובורקסים, בצ'יפסים ובעוד מגוון רחב של מוצרים. כדאי לקרוא את הכתבה באתר NANA10 בנושא שומנים מוקשים.

שלב 2: נסו לדבוק בשומנים בריאים

דיאטה ללא שומן איננה מומלצת, משום שהשומן נחוץ לגוף שלנו במידה זו או אחרת. כדאי לדבוק במוצרי מזון המכילים שומנים בריאים יותר: שמן זית, שמן דגים, שומנים מאגוזים, אבוקדו.

שלב 3: תאכלו רק מזון מחיטה מלאה ומדגנים מלאים

דיאטה שנמנעת מאכילת פחמימות היא, לדעתנו, מטופשת. אנחנו לא היחידים שחושבים ככה – צפו בסרטון של קומיקאי שמסביר מדוע אין הגיון בדיאטות חלבונים. רובנו אוהבים לאכול פסטות, לחם, עוגות, אורז. במקום להימנע ממאכלים אלו, ולסבול, עדיף לדבוק בגרסה המלאה של הפחמימה. הימנעו מקמח לבן ומאורז לבן, והחליפו את המרכיבים מכל מתכון בקמח מלא ובאורז מלא.

אורז לבן לא מעניק לגוף את רכיבי התזונה הנדרשים. בנוסף האורז נדבק למערכת העיכול ולוקח לו המון זמן לצאת החוצה מהגוף. נסו להכין דייסת שיבולת שועל בבוקר, עם תוספת פירות ודבש. זה ממש טעים!

נסו להימנע משעועית, עדשים או בוטנים בקופסאות שימורים, ונסו למצוא גרסאות טריות של מוצרים אלו בחנויות בריאות ובסופרמרקטים.

שלב 4: הפחיתו בכמות הסוכר בצורה משמעותית

הנה עובדה שרבים לא מכירים: אם מחפשים סוכר ברכיבים של מוצר מזון כלשהו, הסוכר לא תמיד נקרא סוכר. רוב הפעמים הוא נקרא פרוקטוז, סירופ תירס, סוכרלוז, סוכר קנים או דקסטרוז.

איך מפחיתים את כמות הסוכר שאוכלים? לכל אחד יש שיטה שעובדת עבורו:

  • להתרגל לשתות קפה עם כפית סוכר אחת. אחרי כמה זמן אנו מתרגלים וזה מתוק באותה המידה.
  • להשתמש בדבש במקום סוכר. דבש יכול להוות תחליף טעים יותר מסוכר בפנקייקים, בעוגות ובעוד קינוחים רבים.
  • לצרוך מוצרי מזון ללא תוספת סוכר. ריבה למשל היא מוצר שהרבה יותר טעים ללא תוספת סוכר.
  • אל תאכלו קינוחים קפואים. כדי להמתיק קינוח קפוא צריך הרבה יותר סוכר. נסו לאכול רק מתוקים פושרים או חמים.
  • אל תאכלו יותר מדי פירות. פירות זה בריא אבל במידה. לפירות יש כמות סוכרים רבה. במקום פירות – תאכלו ירקות. תסתפקו בפרי אחד או שניים ביום.

זיכרו – אין סוכר או תחליף סוכר שהוא 100% בריא ולא משמין. עדיף לאכול כמה שפחות מתוק.


יש לך שאלה? רוצה לדעת עוד? זה המקום לשאלות